Amerika Gezisi Bölüm:1 Atlanta

Merhaba,

15 Ağustos tarihinde 3 aile Amerika'ya gittik. "Bu kur artışında nereye gidiyorsun hemşerim?" diyenler olmadı mı oldu. Hepsine buradan toplu cevap vereyim. Amerika'ya bir sene öncesinden gitmeye niyet ettik, ufak ufak önceden para biriktirmeye başladık. Kışın uçak biletlerimizi uygun fiyata aldık. Gitmeye son 3 ay kala nerelerdede kalacağımıza, nereleri gezeceğimize yoğunlaşıp bolo bol internette arama yaptık, giden arkadaşlarımızdan bilgi aldık. Son 2 ay kala da yerlerimizi ayırttık, arabamızı kiraladık. Universal ve Disneyland biletlerimizi aldık. Ve biz bunları yaparken dolar düşüktü. Son bir ay kala artışa geçti ve biz oradayken de zirveleri yaptı. Hazırlıklı olduğumuzdan önceden her şeyi satın aldığımızdan karlıydık.c Cebimizden sadece yemek paraları ve ufak tefek yaptığımız alışverişlerin parası çıktı. Onun dışında 16 gün süren Atlanta-Miami-Orlando gezimiz baştan aşağı çok güzel dolu dolu bir gezi oldu. Burada Amerika yolculuğumuzun ilk ayağı olan Atlanta gezisinden bahsedeceğim. Bol bol fotoğraf yükledim sizler için, hadi hep beraber bakalım.

Neden Atlanta derseniz Miami uçak biletleri çok daha pahalı olduğundan Atlanta uçuşunu tercih ettik. Atlanta'da gezecek güzel yerler olduğunu görünce geziye ilk buradan başlamaya karar verdik. 12 saat 45 dakikalık uçuştan sonra akşam üstü Atlanta'ya indik. Uber kullanarak kiraladığımız eve geldik. Zencilerin yoğun olarak yaşadığı Atlanta evleri ile gönlümüzü fethetti. Aynı Amerikan filimlerindeki gibi, büyük büyük yollar, verandalı evler, her evde bayrak, kapı önlerinde posta kutuları, büyük büyük arabalar....
 O gece yattık ve ertesi günü kiraladığımız minibüs ile gezmeye başladık. Evimizin yakınında kocaman yemyeşil park vardı. Çocuklarla arabayı beklerken orada dolaştık, hatta minik bir arkadaşımız bile oldu.
Bu sevimli çocuğun adı Timothy
 Burası Georgia Akvaryum, dünyanın sayılı büyük akvaryumu, içerisinde çeşit çeşit okyanus  canlıları, köpek balıkları, deniz aslanı, yunus balıkları var. Deniz aslanlarının ve yunus balıklarının gösterilerini izledik. Akvaryumun biletini gitmeden önce internetten satın alabilirsiniz, hem daha ucuz hem sıra beklememiş olursunuz. Eğer Atlanta'ya gidince başka yerlere de gideceğim derseniz City Pass denen biletten satın almak daha karlı oluyor. .

Atlanta City Pass'de CNN stüdyo Turu, Hayvanat Bahçesi veya İnsan Hakları Müzesi, Coca Cola Dünyası, Georgia Akvaryum , İnsan Tarihi Müzesine giriş biletleri mevcut. 5 yerin girişinin yer aldığı Citty Pass 76 $ .
 CNN'in genel merkezinde tura katıldık. Haber sunulan camların arkasından, canlı yayınlara nasıl hazırlandıklarını gördük. Çocuklarımızın bilmediği, bizim çocukluğumuzun programı olan Susam Sokağı'nın karakterlerini gördük.
 Coca-Cola Dünyasına girdik. Bizi girişte Coca Cola'nın yaratıcısının heykeli karşılıyor.
 Coca Cola'nın danışması kapak ve açacaktan yapılmış.
 Coca Cola Dünyasında ilk girişte size o anda üretilen coca coladan veriyorlar. Türkiye'de olmayav yeşil yani stevyalı Coca Colayı içtim. Özel tasarım şişeleri girişte sergiliyorlar. Sonra sizi bu meşrubatın nasıl üretildiğini, şişelendiğini göstererek gezdiriyorlar.
 Geçmişten günümüze şişelerinden, reklamlarına, buzdolaplarına kadar herşeyi görebiliyorsunuz.
 Çıkışa doğru tadım alanına varıyorsunuz. Burada dünyanın her yerinde yapılan meşrubatlarını tadabiliyorsunuz. İsterseniz kendiniz için özel bir tat yaratarak meşrubatınızı yapabiliyorsunuz.
 Alttaki resim 1996 yaz olimpiyatlarının ev sahibi olan Atlanta Olimpiyat parkı.
 Olimpiyat parkın bir yanında CNN, bir yanında Georgia Akvaryum, bir yanında Coca Cola diğer yanında İnsan Hakları Müzesi var.
  Bir diğer ziyaret alanımız Hayvanat bahçesi oldu. Flamingolar tabi ki çok hoşuma gitti. Flamingolar ne kadar çok karides yerlerse renkleri o kadar turunculaşırmış. Bunu da orada öğrendim:=)