Şanlıurfa gezisinden notlar

17-20 mayıs tarihleri arasında çoluk çocuk ve aile dostlarımızla birlikte Gaziantep-Şanlıurfa gezisi yaptık. Buradan gördüklerim, gezdiklerim ve yediklerim hakkında birkaç bilgi vermek istiyorum. Belki gezmeye gideceklere biraz faydam olur:=) Şanlıurfanın simgelerinden olan Balıklıgöl ilk ziyaret yerimiz oldu. balıklıgölde iki göl bulunmaktadır. Hz.İbrahim Peygamber putlara karşı mücadele edip, Allah'ı savunmaya başlar. Hükümdarı Nemrut Balıklıgöl'ün şu anda bulunduğu yerde kocaman bir ateş yaktırır ve kaleden önce Hz. İbrahim'i sonra da Hz.İbrahim'e inanan kendi kızı Zeliha'yı ateşe atar.  Bu sırada Allah tarafından ateşe "Ey ateş, İbrahim'e karşı serin ve selamet ol" emri verir. Bu emir üzerine ateş suya, odunlar balığa dönüşür. hz. İbrahim'in düştüğü  Halil-ür Rahman gölü, Zeliha'nın düştüğü ise Aynzeliha gölü adını alır. Göllerdeki balıkların kutsal olduğuna inanılıyor ve korunuyor.

Şanlıurfa'ya giderseniz kesinlikle kebap yiyeceğiniz yer Dedecan Ocakbaşı olmalıdır. Bir kere et kalitesi, lezzeti, porsiyonun büyüklüğü karşısında fiyatın küçüklüğü ve hijyen konusunda güvenle yemek yiyebileceğiniz yer. İçliköftesi, soğan salatası, közlenmiş acı kırmızı biberi, ciğeri, kebapları  mükemmeldi. Yemek yemekten fotoğraflayamadım ama kadayıftan yapılan Billuriye tatlısı da mükemmeldi.
 Gaziantep- Şanlıurfa karayolundan 40km içeride olan sular altında kalan Halfetiye'de uğramadan olmazdı. Ama o kadar kalabalıktı ki tekne turu yapamadık. Baraj üzerine yapılan çay bahçesinde çayımızı içip bir kaç kare fotoğrafla yetindik.
 Şanlıurfa'ya gelmişken bir sıra gecesine katılalım dedik. Daha ağır bir havada beklerken düğün modunda geçen sıra gecesini hiç beğenmedim. Hele bir çiğköfte yaptılar ki sorma 200 kişiye yapılan çiğ köfte yaklaşık 30 dakikada yoğrulur mu? Hem de etli!!! Her şey de olduğu gibi sıra gecesinin de suyu çıkmış.
 Şanlıurfa'da adetmiş sabah kahvaltısında ciğer yenirmiş. Eee ciğere bayılırım zaten benim için sorun değil dedim ve sabah erkenden kalkıp tavsiye üzerine Sevgi Ciğer'e gittik, iyi ki de gitmişiz çok temiz, ciğeri lezzetli bir mekandı. Gidenlere tavsiyem her yer bu kadar hijyenik değil, her yerde de yemek yenmez. Bağırsaklarınızı bozmak istemiyorsanız yemek yiyeceğiniz yerlere dikkat edin. En alt karedeki tatlının adı "şıllık" krepin içine dövülmüş ceviz konularak üzerine şerbet ve fıstık dökülüyor. Bence bu tatlı kolaya kaçan bayanların son anda tatlı isteyen eşlerine, çocuklarına uydurdukları bir tatlı, yemesem de olurdu.
Şanlıurfa'ya 20km uzaklıkta Örencik Köyü yakınlarında dünyanın ilk tapınağının bulunduğu Göbekli Tepe'yi ziyaret ettik. Cilalı taş devri yerleşimi olan bu tapınakta yer alan sütunları nasıl dikmişler anlamak çok zor. Hala kazı çalışmaları devam eden bu arkeolojik kazı alanın ziyaretçisi çok fazlaydı.

Son olarak Şanlıurfa hakkında bir şeyler daha söylemek istiyorum. Urfalı bir girişimci olsam turistik mekanların hemen yanına ciğer yemeyen gezginciler ve çocukları için tost dükkanı açardım. Ha bir de en temizinden tuvalet işletirdim. En çok sıkıntısını çektiğimiz şey bu ikisi oldu. Onun dışında insanları yardımcı ve  güleryüzlüydü.