Sinop Gezisi

Hafta sonu kaçamaklarını hep sevmişimdir. İki günlük tatiller, arkadaş grubu ile yapılan eğlenceli gezilere dönünce daha da bir keyifli oluyor.
Bu hafta sonu sevgili arkadaşımız Sevda ve Ertürk'ün düzenlediği Sinop gezisindeydik. Sinop'u daha önce hiç görmemiştik. Çocukları anneme bırakıp 28 kişiden oluşan grubumuzla cuma akşamından yola çıktık. Cumartesi sabahı Sinop'a vardık. Surlarla çevrili deniz kenarında bir balıkçı kahvesinde kahvaltımızı yapıp Sinop'u daha yakından tanımak üzere yollara düştük.

Rotamızı ilk önce Sinop cezaevine çevirdik. Cezaevinin en son gardiyanı Pala lakaplı Akif Şahin ile karşılaştık. Bizlere cezaevinde yaşanan olayları, firar eden 3 kişiyi, hapishanede yatan ünlü mahkumlara kadar herşeyi anlattı. Cezaevinde gezinince ürperiyorsun, o demir parmaklıklar o soğuk odalar ve disiplin hücreleri insanın tüylerini ürpertiyor...
 Sinop kendisi gelişmemiş ama doğası da bir o kadar güzel ve bakir....
 Erfelek Tatlıca Takım Şelaleri 28 adet şelaleden oluşuyor ve bu 28 adet şelaleleri tek tek tırmandık. Doğası o kadar güzel ki şelaleleri bazı yerlerde ip yardımıyla bazı yerlerde taşların yaptığı doğal merdivenlerle çıkıyorsun. Bir ara ormanın içinde kaybolduk, hiç inemeyeceğiz kaldık buralarda diye düşünürken sağolsun grup arkadaşlarımın yardımıyla doğru yolu bulduk ve parkuru tamamladık.
Suların kara parçasının içine girmesi ile oluşan dar ve derin koylara Fiyord denilirmiş. Ülkemizde tek fiyord Hamsilos koyunda var olan fiyord ayrı bir güzel...
 Paşa tabyalarında gördüğüm balıklı çeşme...
Türkiye'nin en uç noktası....
 Sevgili eşim ile bir Sinop hatırası:=)
Sinop'un mantısını yemeden gelmeyin dediler, biz de öyle yaptık. O ne öyle Allah'ım ne kadar güzel, incecik bir hamur ve üzerinde ceviz... Mutlaka yiyin derim....
 Dönüş yolunda Safranbolu'ya uğramadan gelmedik. Közde kahvemizi içip düştük evimizin yoluna...

5 yorum

1. necla hanım ben samsunda oturuyorum ve sık sık sinop a gideriz bence sinop u güzel yapan bakirliği birde bir daha yolunuz sinop a düşerse mutlaka karaburuna ve tabyalara gitmeden ayrılmayın.karaburun türkiyenin kuzeyindeki en uç noktadır ve orada tarihi bir fener vardır.tabyalarda ise çok güzel manzaralar ve tabyaların içine yapılmış otantik lokantaları ve barları görebilirsiniz.sevgilerle

YanıtlaSil
  2. Yelda ersozlu bakırtaş:tatlım inan Sinop2un her yerini gezdik ama fotoğraflarını eklemeyi unutmuşum. hatırlattığın için sağol:=)Sevgilerle...

3. Ayy, insan nasıl özeniyor, ne iyi yapmışsınız, oohhh..

4. Elift: Teşekkürler canım, sen de ara da ufak kaçamaklar yap, inan iyi geliyor:=)

YanıtlaSil
  5. Toprağım benim şimdi bir kömür santrali ve nükleer tesis mücadelesi veriyor ama inşallah onlar olmaz ve o güzellikler hiç kaybolmaz.
    Sinop'u sevdiğinize sevindim.

Yorumlarınız için teşekkür ederim.